Inovace ve školní praxi
Praktické workshopy o vzdělávání s akreditací MŠMT
I. ročník měl proběhnout 20. října 2022 v Praze
již několik let pro Vás připravujeme konferenci Neurověda ve vzdělávání a stejně jako celý školský systém, i my jsme se rozhodli se více zaměřit na praktické dovednosti. Proto jsme se rozhodli připravit nový celodenní program s názvem Inovace ve školní praxi.
Termín, cena a místo konání
- Workshopy se uskuteční 20. října 2022 od 9h do 17h v Praze.
- Registrační poplatek činí 3 000 Kč (DPH se u akreditovaných programů neplatí). Vstupenky bude možné zakoupit na našem e-shopu. Pokud by Vám akce nešla vložit do košíku, zkuste prosím jiný prohlížeč nebo pište na email níže.
- Pro více informací se obracejte na: Lenka Lokvencová, lenka.lokvencova@everesta.cz.
Akreditace MŠMT: Získali jsme akreditaci od Ministerstva školství, a co to pro vás znamená?
- Pokud jste Vy nebo Vaše škola zapojena do projektů vzdělávání pedagogů, je možné uhradit příspěvek z těchto prostředků.
- Každý účastník získá certifikát o absolvování konference.
- Akreditací Ministerstvo školství potvrdilo, že obsah naší konference garantuje, což je dobrý argument, abyste byli snadněji uvolněni ze zaměstnání.
Řečníci a program
Mgr. Alžběta Bělovská – Obohacování slovní zásoby prostřednictvím metody instrumentálního obohacování (FIE)
Příspěvek přiblíží metodu prof. Reuvena Feuersteina „Instrumentální obohacování" jako jednu z možností podpory rozvoje kognice dětí a dospělých. Skrze vlastní prožitek účastníků představí základní pilíře metody, které jsou zaměřené na rozvoj řeči, jako nástroje intelektuální činnosti, zprostředkování, nápravu a rozvoj kognitivních funkcí. FIE je určeno nejen pro žáky s dlouhodobou školní neúspěšností ale i pro žáky nadané, jako prostředek osobního rozvoje. Je vhodný pro seniory, předškolní děti jako stimulační program.
Mgr. et Mgr. Barbora Habartová – Podpora žáků s NKS ve škole z pohledu logopeda.
Přednáška bude rozdělena do dvou částí. V první části přednášky bude definován základní pojem narušená komunikační schopnost a účastníkům bude představena oblast jazykových rovin. Přednáška se bude zabývat také nejčastějšími projevy NKS. V druhé části přednášky se účastníci seznámí s vybranými metodami podpory žáků s narušenou komunikační schopností v běžném proudu vzdělávání z pohledu logopeda. Budou probírána témata spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga ve třídě i možnosti efektivní komunikace s rodiči.
Mgr. Michal Jahn – Třídní klima v klidu
Příspěvek se zaměří na třídní klima a práci s třídním kolektivem ze všech úhlů pohledu od prvotní diagnostiky až po práci s (nejen) problematickými jednotlivci. Přednášející představí praktické hry a činnosti na odhalení slabin kolektivu, potenciání třecí místa a naopak zapracuje na posílení vzájemných vazeb mezi jednotlivci a efektivní komunikace. Velký důraz bude brán na sebepoznání, komunikativní dovednosti, týmovou spolupráci, vzájemnou kooperaci a skupinovou dynamiku. To vše s praktickými ukázkami a postřehy z každodenní praxe.
Mgr. Andrea Kretíková, MSc. – Kyberšikana v praxi aneb šikana „bez modřin"
Workshop bude využívat metodu frontální výuky doplněnou diskusemi, prací ve dvojicích a aktivním vyhledáváním informací na internetu. Účastníci po absolvování workshopu budou schopni formulovat rozdíly mezi šikanou a kyberšikanou, budou mít přehled o potenciálních rizikových skupinách napříč věkovými strukturami a zároveň získají přehled o možných preventivních nástrojích i způsobech práce a péče o oběti i agresory kyberšikany.